Oj!

Hej igen alla trogna bloggläsare, det har ju blivit en hel del oskrivna inlägg de senaste månaderna - och så kommer det nog ock att förbli. Jag fick dock lust att testa med att göra ett undatag, vilket ni nu läser. Sen senast har en mängd saker hänt, men de vet ni säkert redan om, så jag tar istället upp nått nyligen hänt:

I helgen fribiljettsbesökte jag bokmässan och kom ut 500 kr fattigare. Årets skörd blev:

1) "Biblia Sacra Vulgatae Editionis / Die heilige Schrift", en fin latin-tysk Nya testamentet-utgåva från 1910. Varför trycks inga vackra böcker (läs frakturstil) nuförtiden?

2) J.M. Coetzee's "Ungdomsår" - fortsättningen på "Pojkår" som jag läste innan jag åkte till Kina i våras. Det var en väldigt utlämnande men oerhört stramt hållen romaniserad biografi - skall bli mycket intressant att läsa fortsättningen.

3) Nordstedts "Svenska Synonym-Ordbok", oumbärlig om orden bara ligger på tungan men inte kommer fram...

4) "Shounen Jump" - 480 sidor orginalspråksmanga tryckt på papper sämre än toapapper. Intressant att ha, men det känns som om det skulle ta en livstid att läsa den...

 Dessutom fick jag information från 4-5 "Publicera din egen bok"-företag, och såg där många olika exempel på vad folk har skrivit för böcker som det låtit publicera själva. Det blir nog lättast att ge ut min egen bok på ett sådant förlag i en upplaga av 100 exemplar, för att kunna sondera terrängen med och förhoppningsvis få en vanlig förläggare intresserad av en utökad framtida bok. Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Wiiieee, you rock!

2008-10-01 @ 22:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback