Glider utan dess like!

Så var dommens dag över en, och resultaten av tentamina lades fram. Det visade sig att min "isugning" som förra inlägget tog upp lyckades!! Minimal insats för maximal utdelning, vilket gör att jag skäms fruktansvärt! Nu har jag bara en hemtentamen om Japans historia fram till 1868 att skriva, sen kan jag fortsätta med ytterligare 20p i B-kursen. Frågan är bara hur jag ska sluta flumplugga denna terminen också; jag vill ju inte LÄRA mig japanska, jag vill KUNNA japanska...

Dessutom har jag äntrat min karriär som privatlärare vilket lyckades förvånansvärt bra, även om vi inte kom så långt som man hoppades, och dessutom blev utkörda ur salen när den "vanliga" kinesiskaläraren skulle gå hem. Lönen består i att jag blir tvungen att skriva klart min bok :) Eleven var nöjd och hon satte upp sig på en ny tid redan på torsdag, vilket jag tar som ett VG i min utlärarkunskap :)

Men men.. nu blir det en all-nighter om diverse samurajer och buddhistmunkar.. önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

hmmm maximal utdelning vet jag inte... du hävdade ju vissa saker detta låter som fler bokstäver än en?!

Ta tag i ditt liv slöa stycke! Du vet vad hemsökningen kommer bestå av annars!! ;-)

Postat av: Ängeln

jag vill veta vem det är så jag kan undvika personen i fråga!

hmmm tycker dina mål är jävligt låga, ta tag i dig. du är ju allt annat än trög från vissa andra ;-)

2007-02-06 @ 15:56:25
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Joolz

Gliiiiiidare! Men du KAN väl japanska tillräckligt bra, om du nu klarade tentan? Lägg annars ner lite mer tid vet ja, självdisciplin är en students bäste vän! Och du, jag tycker att du borde läsa lite pedagogik innan du börjar undervisa, annars vet man inte vad som kan hända, särskilt inte när det gäller dig.. stackars din lilla elev! Well, ta nu tag i ditt liv, tänk på att du snart är 30! ;-) /J

2007-02-06 @ 16:31:51
URL: http://juliakylberg.blogg.se
Postat av: Claudia

Vet inte vad som är värst, att slösa en massa tid eller stressa sönder sig.

2007-02-07 @ 08:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback